Obiectivul unui motor pe benzină sau diesel constă în maximizarea extragerii de energie din fiecare unitate de combustibil. Diminuarea combustibilului utilizat asigură mai puține emisii și o calitate înaltă a aerului. Există aspecte ce pot fi utilizate în atingerea acestui obiectiv, printre care: îmbunătățirea eficienței procesului de ardere fără a pierde combustibil, dar și restrângerea greutății motorului și scăderea cantității de energie pierdută prin frecare între piesele de lucru.
Pentru motoare mai ușoare am implimentat noi materiale, precum rășini și materiale plastice și am combinat componentele individuale în unități compacte și ușoare. Pentru a reduce frecarea, am produs acoperiri speciale pentru componentele interne și am creat noi lubrifianți pentru o funcționare mai lină.
Motorul hybrid pe benzină al Prius 2016 demonstrează potențialul, fiind cel mai eficient motor termic pe benzină, minimizând pierderile de energie sub formă de căldură în interiorul motorului și făcând energia disponibilă pentru a propulsa vehiculul. Deși motorul este parte a sistemului hybrid, înregistrează câștiguri similare motoarelor convenționale, inclusiv cele de 1,2 și 1,0 litri ale modelelor Yaris și Aygo.
Controlul înalt al calității combustibilului este realizat prin sistemele de injecție a combustibilului mai exacte, prin sincronizarea inteligentă a supapelor și a configurației îmbunătățite a camerei de ardere a motorului. Noua generație de motoare pe benzină furnizează diferite cicluri de funcționare pentru a se adapta la diferite condiții de conducere, precum pornirea - oprirea pe drumurile deschise, aplicând know-how-ul din programul hybrid.
Economia de combustibil nu se realizează doar prin tehnologia de sub capotă. Combinăm sistemul motorului cu designuri aerodinamice care facilitează deplasarea mașinilor prin aer, scăzând efectul de rezistență și consumul de combustibil.