1. Discover Toyota
  2. Made in Europe
  3. History
Vreau să văd...

Povestea noastră europeană

Călătorește prin istoria noastră în Europa.
Începutul în Europa cu peste 50 de ani în urmă, a fost unul modest prin livrarea primelor automobile unui public care nu știa despre Toyota și nici despre produsele sale. Pe parcurs s-au înregistrat progrese semnificative și o creștere constantă până la momentul actual când se înregistrează nouă centre de producție pe continentul european. Astăzi, aproximativ trei automobile din patru comercializate în Europa, au fost construite tot aici.

Cum a început totul?

  • De-a lungul timpului, am ținut pasul cu preferințele și cerințele clienților, sporind resursele de cercetare și proiectare pentru a produce mașini care se potrivesc dorințelor europene. Am muncit pentru a ne perfecționa activitatea, livrând mașini mai calitative, mai fiabile și oferind servicii de înaltă calitate.

    Prin investirea a peste 9 miliarde de euro la nivel local, am construit fabrici de automobile, motoare și transmisii; am înființat centre tehnice și un studio de design și am contribuit la dezvoltarea furnizorilor care ne-au livrat peste mii de piese pentru fiecare vehicul.

    Aceste lucruri au creat mii de locuri de muncă, nu doar pentru afacere, ci și pentru rețeaua de peste 400 de întreprinderi furnizoare europene, astfel, se oferă clienților termene de livrare mai scurte și se reduce impactul asupra mediului cu operațiunile de transport maritim.

    Am profitat de standardele înalte ale clienților europeni pentru a proiecta mașini ce cuceresc performanța, design-ul și estetica, cum ar fi noul cross-over revoluționar Toyota C-HR.

    Am cercetat problema mașinilor mai curate și mai eficiente înaintea concurenților din industria auto, realizând tehnologia hibridă și pilele de combusie ca soluții ecologice mediului ambiant.

  • De la lansarea în Europa a modelului Prius, primul nostru vehicul hibrid, am pus pe șoselele europene aproximativ trei milioane de mașini electrice hibride. În plus, nu doar că hibrizii sunt vânduți în Europa, dar sunt și produși în această regiune - de exemplu, hibrizii Corolla sunt fabricați în Marea Britanie, modelele hibride Yaris în Franța, iar modelele hibride Toyota C-HR și Corolla Sedan în Turcia.

    De asemenea, am introdus tehnologia noastră inovatoare de pile de combustie cu hidrogen în mai multe țări europene prin modelul Mirai - primul sedan cu pile de combustie produs în serie din lume. Introducerea Mirai pe piață este un pas esențial în rezolvarea problemei „oului și găinii”, punând la dispoziție vehicule pe bază de hidrogen și contribuind la dezvoltarea infrastructurii necesare pentru alimentarea acestora cu hidrogen.

    Colaborăm strâns cu producătorii auto, furnizorii de energie, guvernele și autoritățile publice pentru dezvoltarea infrastructurii naționale și europene de alimentare cu hidrogen în susținerea Mirai și a altor vehicule cu pile de combustie.

    Construcția vehiculelor mai puțin poluante în și pentru Europa rămâne a fi prioritară pentru noi ca activitate și aspect de protejare a mediului ambiant. Fabricile și birourile construite sunt remarcabile în reducerea deșeurilor, conservarea resurselor naturale  și minimizarea emisiilor.

  • În 1963, primele 400 de automobile Toyota Crown au fost livrate din Japonia către primul nostru distruibuitor european - Erla Auto, marcându-se începutul unei lungi istorii în Europa.
  • Am angajat peste 25.000 de persoane în întreaga Europă.
  • Începând cu anii 1990, am investit peste 10 miliarde de euro în facilitățile noastre operaționale din Europa.
  • Am înființat 9 unități de producție în 7 țări.
  • Investim anual peste 6 miliarde de euro pentru furnizorii noștri europeni.
  • Rețea formată din 29 de companii naționale de marketing și vânzări în 53 de țări.
  • Rețea de peste 3000 de distribuitori autorizați pentru mărcile Toyota și Lexus.

Evoluția noastră în Europa

Călătorie prin cinci decenii de operațiuni în Europa

Povestea noastră în Europa este în plină dezvoltare și devine tot mai interesantă. Află mai multe despre cele mai importante etape din formarea noastră.
Odată cu evoluția generației baby boomers, s-a renunțat la tradițiile din trecut și s-au instituit noi stiluri de viață mai promițătoare. În timp ce cultura l-a oferit pe James Bond și muzica Beatles, progresele din știință și tehnologie au oferit oportunități neimaginate anterior, culminând cu momentul istoric al primilor pași ai omului pe Lună în 1970.

Primii pași în Europa

Anii '60 au reprezentat transformarea pentru noi, prima noastră intrare pe piața europeană a deschis calea către marile afaceri de vânzări și producție pe care le operăm astăzi pe continent. 

Încă din anii 1950, am cercetat  potențialul de extindere a vânzărilor vehiculelor pe piețele din afara Japoniei, livrându-le sub formă de kituri pentru ca producătorii locali să le asambleze în țări din întreaga lume, din America Latină până în Australia. Cu toate acestea, în ceea ce privește Europa, viziunea lui Walther Krohn a fost cea care a pus marca Toyota pe hartă. 

Krohn, președintele Erla Auto Import - afacere daneză de vânzare cu amănuntul a automobilelor, vizitând Salonul Auto de la Tokyo în 1962, a fost impresionat de Toyota Crown, având încrederea că modelul va fi apreciat de automobiliștii europeni. Această viziune a dus la înființarea Erla Autoca un prim distribuitor european oficial cu drepturi exclusive de vânzare pentru Danemarca, Suedia și Norvegia. În 1963, primele 400 de Crown au fost expediate din Japonia. 

De menționat că înainte de aceasta, au existat deja câteva modele Toyota care au ajuns pe șoselele europene. Două modele Crown ajunseseră în Malta prin Orientul Mijlociu în 1960, iar două Corona, cunoscute ca Tiara, au fost testate în Finlanda în 1962. 

Instinctele lui Krohn s-au dovedit corecte, iar în următorii ani au fost încheiate noi acorduri cu parteneri comerciali dornici să introducă numele Toyota în rândul cumpărătorilor europeni de automobile. Louwman și Parqui au devenit distribuitori oficiali în Olanda în 1964, iar în anul următor, Pride and Clark a cucerit Regatul Unit prin prezentarea modelului Corona la standul său a Salonului Auto de la Londra. Vânzările în Marea Britanie au fost lansate la scurt timp după aceea, iar una dintre primele mașini înmatriculate acolo se află și astăzi pe șosele. 

  • În 1962, un vizitator neașteptat la Toyota, Walther Krohn de la Erla Imports Danemarca, a inițiat expansiunea europeană.
    Înregistrarea oficială Erla Auto Import A/S din Danemarca ca prim distribuitor Toyota în Europa.
  • Louwman & Parqui B.V. în Olanda.
  • În 1966, introducerea primei generații Toyota Corolla a adăugat atractivitate profilului ca un jucător nou și interesant pe piață. Livrarea mașinele din Japonia adauga costuri suplimentare datorită taxelor vamale și tarifelor de vânzare locală, astfel au fost produse foarte atractive pentru showroom-uri. Corona și Corolla au venit cu o gamă generoasă de dotări și au câștigat reputația de fiabile, ceea ce a contribuit la reducerea costurilor de funcționare zilnică pentru proprietari.

    Anunțurile de presă ale vremii pentru Corona s-au concentrat pe performanțele de „croazieră silențioasă" ale motorului de 1,5 litri și pe calitatea „verificată de o sută de ori". Printre dotările sale remarcabile se adaugă o lumină de mers înapoi, ștergătoare electrice pentru parbriz și covoare în cabină, însă disponibilitatea centurilor de siguranță erau contra cost.

    La începutul creșterii europene ne-am concentrat pe piețele în care industria națională de producție de motoare era mică sau inexistentă, cum ar fi Grecia (1965), Elveția (1966) și Belgia (1966). Extinderea prezenței în întreaga Europă a fost realizată prin țările de origine ale unor producători auto importanți, precum Franța, Italia și Germania.

    Pe măsură ce exporturile în Europa creșteau rapid, a apărut necesitatea unei baze proprii pe continent. Astfel, în 1970 am deschis primul birou Toyota Motor Sales la Bruxelles, precursorul actualului Toyota Motor Europe. În aceeași perioadă am semnat și primul acord pentru asamblarea vehiculelor Toyota în Europa, stabilind un parteneriat cu Salvador Caetano din Portugalia, care a continuat de-a lungul timpului și a marcat începutul prezenței noastre majore în producție, continuând să se dezvolte în anii 1990.

  • Toyopet Crown în fața Atomium-ului din Bruxelles, Belgia. 
  • 1960: Toyota debutează pe piața europeană cu primele exporturi în Malta și Cipru.
  • 1960: Primul Toyopet Crown ajunge în Malta.
  • 1964: Vânzările de autovehicule Toyota încep în Finlanda, după semnarea unui contract de distribuție cu Korpivaara Oy.
  • 1964: Primul birou de reprezentare Toyota din Europa se deschide la Copenhaga, Danemarca, precursor al Toyota Motor Europe.
  • 1964: Marketingul european timpuriu: Olandezii de la Louwman & Parqui antrenează papagali de la grădina zoologică să spună „Cumpără o Toyota".
  • 1965: Exporturile Toyota în Europa se ridică la 5.900 de unități.
  • 1965: Semnarea contractului de distribuție cu Motor Imports Co. în Regatul Unit.
  • 1965: Angajarea lui Dickran Ouzouninan în Cipru pentru a distribui vehicule Toyota.
  • 1965: Toyota la cea de-a 50-a ediție a Salonului Internațional de Automobile de la Londra, Regatul Unit.
  • 1966: International Motor Company din Belgia devine distribuitor Toyota.
  • 1966: Aducem Toyota Corona și Crown la Salonul Auto de la Paris.
  • 1968: Înființarea Toyota GB plc. în Regatul Unit.
  • 1969: Mutarea biroului din Copenhaga la Bruxelles, Belgia (astăzi Toyota Motor Europe).
În anii '70, scena muzicală a cuprins o varietate largă de genuri, de la Abba și Osmonds la punk rock și disco. În același timp, tehnologia făcea progrese semnificative în industria divertismentului de acasă, cu apariția primelor aparate de înregistrare video și jocuri electronice - inovații rudimentare în comparație cu standardele actuale, dar extrem de interesante vremii respective.

Sporturile cu motor și evoluția producției în Europa

  • De la începutul lansării în Europa, impulsul de a fi tot mai cunoscuți pe piață era în continuă creștere, oamenii erau curioși de marca Toyota și erau atrași de alternativele oferite produselor și mărcilor cu care aceștea era obișnuiți ani de-a rândul.

    Vizibilitatea și atractivitatea a prins un alt avânt odată cu implicarea în raliuri internaționale  cu o echipă din Europa. Pilotul suedez Ove Andersson a pus planul în mișcare, convingând directorii în cadrul unei întâlniri la Londra să concureze cu o Toyota Celica în Raliul RAC din Marea Britanie din 1972. Succesul său, cu o clasare între primii 10 în fața unor rivali notabili, a asigurat continuarea programului. Andersson Motorsport a fost înființat în mod corespunzător în Suedia în 1973. 

  • 1979: Ove Andersson în Raliul Bandama la volanul unei Toyota Celica. 

Predecesorul direct al actualei Toyota Motorsport GmbH (TMG) a fost echipa care a pregătit modelele Corolla și Celica pentru competiții cu sprijin suplimentar din Japonia pentru evenimentele majore. În scurt timp după înființare, operațiunile au fost mutate la Bruxelles, Belgia, în inima Europei.

Criza petrolului din 1974 a amenințat să oprească prematur programul de motorsport, dar operațiunile noastre de vânzări au lucrat cu partenerii lor din întreaga Europă pentru a asigura aprovizionarea echipei cu piesele și echipamentele necesare. Încrederea în proiect a adus recompense, iar pilotul finlandez Hannu Mikkola a obținut prima victorie a echipei la Raliul celor 1.000 de lacuri din Finlanda în 1975, conducând o Corolla 1600. În același an, echipa a adoptat numele de Toyota Team Europe, reprezentând clar angajamentul față de acest sport.

Acesta a fost debutul a două decenii de succese la vârful raliurilor mondiale, obținând multiple titluri de campionat pentru piloți și constructori, cu mașini legendare precum Celica TA63 Twincam Turbo, supranumit „Regele Africii" pentru dominația sa absolută în raliurile Safari și Coasta de Fildeș din mijlocul anilor 1980.

  • Anii '70 au fost semnificativi evoluției prin semnarea acordului cu Salvador Caetano în 1968, demarând  linia de producție a primelor Toyota construite în Europa în 1971. Prin construirea vehiculelor la nivel local s-au îmbunătățit serviciile oferite clienților, reducând timpul de livrare, menținând costurile la un nivel scăzut și răspunzând mai bine la gusturile și preferințele clienților europeni.
    Fabrica Toyota Caetano Portugal (TCAP) din Ovar a început prin a construi Corolla din kituri livrate din Japonia. De atunci, a continuat să construiască o mare varietate de automobile, SUV-uri, camionete și camioane ușoare. Dintre modelele fabricate la TCAP, se numără Corona, Starlet, Land Cruiser și Hilux, alături de autobuzele Optima și Coaster.
  • 1971: Asamblarea vehiculelor în Portugalia (Salvador Caetano I.M.V.T., S.A.). 
De-a lungul anilor de la înființarea TCAP, am investit semnificativ în unități producătoare în toată Europa. Astăzi, producem nouă modele diferite de automobile, dar și motoare și transmisii în nouă locații din șapte țări diferite.  Faptul că două din fiecare trei vehicule vândute în Europa sunt construite aici, permit reducerea impactului asupra mediului prin minimizarea transportului pe distanțe lungi și prin proiectarea adaptată a vehiculelor pentru piața locală.
  • 1970: Deschiderea biroului Toyota Motor Corporation Brussels Office în Belgia.
  • 1970: Compania austriacă Toyota Frey semnează pentru distribuirea autovehicule Toyota.
  • 1970: Pătrunderea pe piața italiană prin semnarea acordului de distribuție cu Toyota Italia.
  • 1971: Franța începe vânzarea autovehiculelor Toyota prin intermediul distribuitorului S.I.D.A.T.
  • 1972: Toyota Irlanda își începe activitatea.
  • 1973: Toyota Team Europe (TTE) intră în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).
  • 1973: Toyota semnează contractul de distribuție cu F. E. Dahl & Co. în Norvegia.
  • 1973: Înființarea Toyota Canarias și începutul importului de vehicule Toyota în Insulele Canare.
  • 1974: Toyota Motor Company preia distribuitorul vest-german Deutsche Toyota-Vertrieb.
  • 1975: TTE obține prima victorie în WRC la Raliul celor 1.000 de lacuri din Finlanda.
  • 1976: 1 milion de vehicule exportate în Europa.
  • 1976: Se înființează Toyota Deutschland GmbH în Germania.
  • 1979: Finalizarea noului sediu al Toyota Deutschland din Köln, proiectat vizual ca un motor cu opt cilindri.

Stil european în întreaga lume

Anii '80 au avut și ei o importanță deosebită în dezvoltarea unor noi proiecte interesante pentru o prezență mai puternică în regiune. În 1987, am deschis Centrul Tehnic Toyota din Europa în Belgia, care a devenit ulterior Centrul Tehnic Toyota Motor Europe, operat astăzi. Doi ani mai târziu, am înființat primul nostru birou de servicii de marketing, oferind un sprijin valoros pentru operațiunile noastre de planificare a produselor și vânzărilor.

Aceștea au fost pașii importanți care au pus bazele extinderii facilităților de producție, cercetării și proiectării în regiune. Operațiunile noastre europene au dobândit treptat un nivel crescut de autonomie pentru a produce vehicule noi, care nu doar îndeplinesc cerințele și preferințele europene, dar servesc și ca reper pentru multe dintre vehiculele mici și compacte produse mondial.

  • Recunoscând importanța Europei, în anul 1989 am inaugurat primul nostru centru de proiectare aici. Cunoscut sub numele de Toyota Europe Office of Creation (Toyota EPOC), acesta a devenit leagănul creativ pentru noile modele care au cucerit europenii. 

    Inițial înființat lângă Bruxelles, centrul a evoluat în studioul de proiectare și dezvoltare Toyota Europe, cunoscut sub numele de ED2, situat din 2000 lângă Nisa, în sudul Franței.

    Bazele puse în anii 1980 au constituit platforma pentru lansarea modelului Yaris, un automobil care a redefinit conceptul de super-mini și care rămâne cel mai bine vândut model european și în prezent, la trei generații mai târziu. Fabricat acum la uzina noastră din Valenciennes, Franța, Yaris este un exemplu remarcabil al succesului adus de investițiile și eforturile noastre în regiunea europeană.

  • Centrul de dezvoltare a proiectelor europene. 

ED2 a jucat un rol esențial la îndeplinirea ambiției noastre de a construi un nou automobil care să înlocuiască bătrânul Starlet prin conștientizarea clienților privind mediul înconjurător, cu accent pe consumul redus de combustibil și emisiile scăzute de CO2. Această cerere a fost evidentă atât în Japonia, cât și în Europa, unde supermini-urile reprezentau aproximativ o treime din totalul vânzărilor de mașini noi.

Dorința creării unui vehicul cu un design autentic pentru piața europeană, dar și ED2 au făcut o descoperire cu Yaris, producând o mașină cu dimensiuni compacte, dar cu un interior spațios și confortabil, potrivit gusturilor europene. Numele Yaris a fost inspirat de Charis, zeul grec al frumuseții și eleganței.

Atât ED2, cât și colegii sediului din Japonia au dezvoltat prototipuri care au fost testate în clinici de design din Germania, Italia și Marea Britanie pentru a evalua reacțiile potențialilor clienți. 

În ciuda unei rivalități amicale între cele două echipe, au lucrat împreună și au împărtășit cunoștințe și resurse pentru a produce modelul final, debutând la Salonul Auto de la Paris în 1998. A fost un moment istoric pentru ED2, deoarece acesta a fost primul său model selectat pentru producția în serie. Munca asiduă depusă în crearea mașinii a fost recompensată cu titlul „Mașina Anului" atât în Europa, cât și în Japonia.

De atunci, studioul nostru de design european a continuat să lucreze la proiecte de succes, contribuind, printre altele, la dezvoltarea conceptului cross-over Toyota C-HR, prezentat în 2014 și care a fost ulterior lansat ca model de serie produs acum în Europa, la filiala din Turcia.

  • Designul elegant al modelului Yaris, potrivit pentru frumusețea străzilor din Paris, a devenit extrem de popular în toată Europa.
  • 1989: Inaugurarea biroului de creație Toyota Europe Office of Creation (Toyota EPOC) la Bruxelles (actualul ED2 din Nisa, Franța).
  • 1987: Finalizarea Centrului Tehnic Toyota din Europa în Belgia (actualul Centru Tehnic TME).
  • 1989: Înființarea N.V. Toyota Motor Marketing Services Europe S.A. (TMSE) în Belgia.
  • Creatorii ED2 analizează un model Yaris la scară.
  • Producția modelului Yaris la Toyota Motor Manufacturing France a început în 2001.
Anii '90 au marcat începutul erei informaționale, odată cu lansarea internetului la nivel mondial și cu apariția primelor sisteme de navigație prin satelit GPS pentru autoturisme accesibile publicului larg. Un moment semnificativ a fost deschiderea tunelului de sub Canalul Mânecii ce conectează fizic Marea Britanie cu continentul european, facilitând circulația și schimbul cultural. În această perioadă, familia Simpson a devenit o prezență iconică pe ecranele de televiziune, reprezentând un fenomen cultural și de divertisment de neuitat.

Stimularea investițiilor în industria prelucrătoare 

  • Odată cu atingerea 30 de ani de activitate în Europa, am sporit investițiile majore pentru a stabili propriile facilități de producție aici, păstrându-ne principiile de afaceri de a construi vehicule local pe piețele în care sunt vândute. 

    La un eveniment desfășurat în Londra în 1989, președintele Toyota de la acea vreme, Shoichiro Toyoda, a afirmat: „Toyota va depune toate eforturile posibile pentru a fi acceptată ca o adevărată companie britanică și europeană în cel mai scurt timp posibil”.Câteva săptămâni mai târziu, am confirmat planurile și am construit primul nostru centru de producție european deținut și operat integral în Marea Britanie - Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK). 

  • 1998: Producția modelului Corolla începe la Toyota Motor Manufacturing (Marea Britanie), alături de Avensis.

La vremea respectivă, s-au investit aproximativ 3 miliarde de euro la construcția unei uzine de automobile în Anglia și a unei fabrici de motoare în nordul Țării Galilor, ambele funcționabile în 1992. Primul model care a fost construit la fabrica din Burnaston a fost Carina E (E însemnând Europa). În decurs de șase ani, TMUK a început să producă și hatchback-uri Corolla și a devenit locul de producție pentru noul nostru model emblematic pentru Europa, Avensis. În plus, compania și-a atins obiectivul de a achiziționa 80% din piese și servicii de la furnizori europeni.

În plină schimbare a Europei, odată cu lansarea Uniunii Europene în 1993 și cu alte acțiuni în direcția stabilirii unei piețe unice ne-am adaptat la mediul de afaceri dinamic prin reorganizarea companiilor noastre de vânzări și marketing sub o nouă afacere, Toyota Motor Europe Manufacturing and Engineering, cu sediul la Bruxelles.

De asemenea, am lucrat pentru a consolida legăturile dintre Toyota Motor Corporation și întreprinderile producătoare și de comercializare a automobilelor noastre în Europa. Investițiile strategice din anii '90 au favorizat evoluția TMC care are filiale deținute integral sau parțial pe toate piețele importante din regiune, înființând noi distribuitori pe piețele în plină ascensiune importante din Europa Centrală și de Est. 

TMUK a intrat într-o nouă perioadă de expansiune, cu o capacitate de producție suplimentară adăugată în 1994 prin înființarea TOYOTASA (astăzi cunoscută sub numele de Toyota Motor Manufacturing Turkey), o societate mixtă pentru producția locală a modelului Corolla.

Pe măsură ce rețeaua noastră de operațiuni continua să se extindă, au fost necesare facilități de sprijin suplimentare, inclusiv un centru sporit de piese de schimb și un centru de accesorii și service, ambele situate în Belgia. Între timp, în Paris, am deschis în 1998 o nouă vitrină pentru inovație și tehnologie, Le Rendez-Vous Toyota, pe celebrul Champs-Elysées (închis în octombrie 2017).

  • 1994: Toyota Motor Manufacturing Turkey își începe activitatea. 
  • 1998: Deschiderea showroom-ului "Le Rendez-Vous Toyota" în Franța (închis în octombrie 2017). 

În acel an, când vânzările europene au depășit jumătate de milion de unități, am extins și mai mult capacitatea de producție prin înființarea unor centre de producție în Polonia pentru transmisii și în Valenciennes, Franța pentru producția modelului de mare succes Yaris. 

Fabrica Toyota Motor Manufacturing France a fost construită pe baze solide în anii '90 și de la inaugurarea sa în 2001 am continuat perfecționarea de mediu, transformând-o în cea mai sustenabilă fabrică din Europa și una dintre cele mai ecologice din întreaga rețea globală de fabrici. Încă de la început, am urmărit să fim un exemplu de „sediu industrial curat și eficient pentru secolul XXI care respectă mediul înconjurător".

TMMF a implementat o serie de măsuri pentru a reduce progresiv deșeurile, a diminua consumul de energie și de apă și a adoptat energia regenerabilă, precum instalarea unui perete solar vast pe una dintre clădirile sale. În plus, împrejurimile fabricii sunt îngrijite și promovează biodiversitatea, oferind un habitat pentru plante și animale sălbatice asemănător cu cel întâlnit în parcurile naționale din Franța.

  • În anii '90, ne-am concentrat pe dezvoltarea producției în Europa, deschizând primele noastre fabrici de producție din regiune în Marea Britanie, urmate de Franța, Turcia, Polonia, Republica Cehă și Rusia. Această inițiativă ne-a permis să construim mașinile noastre aproape exclusiv în Europa, reprezentând acum aproximativ trei din patru mașini vândute aici. Aceasta este o dovadă a faptului că proiectăm și producem vehicule care răspund cerințelor și preferințelor clienților europeni.

    Prin concentrarea pe producția „locală" am redus impactul mediului, deoarece transportăm mai puține mașini pe distanțe lungi. 

    Până la începutul secolului, am experimentat o transformare radicală, de la o afacere de nișă, situată în Orientul îndepărtat și care exporta un număr limitat de vehicule, la o prezență locală semnificativă ca o afacere care construiește mașini, investește în locuri de muncă, formare și facilități în întreaga regiune. Punerea în practică a filozofiei de producție locală și realizarea beneficiilor pe care aceasta le poate aduce în ceea ce privește calitatea, serviciile pentru clienți, eficiența și impactul scăzut mediului, contribuind la dezvoltarea economică și socială a regiunii cu un statut de producător auto de încredere și respectat în întreaga lume.
  • 1991: Toyota Motor Poland își începe activitatea.
  • 1990: Marca Lexus este lansată în Europa.
  • 1990: N.V. Toyota Motor Europe Marketing & Engineering S.A. (TMME) își începe activitatea în Belgia (anterior Toyota Motor Marketing Services Europe).
  • 1991: Înființarea Toyota Motor Hungary.
  • 1992: Lansarea activității de producție la Toyota Motor Manufacturing United Kingdom.
  • 1993: Inaugurarea Toyota Parts Centre Europe (TPCE) în Diest, Belgia.
  • 1993: Deschiderea sediului european Toyota în Bruxelles, Belgia.
  • 1995: Deschiderea Centrului de Accesorii și Service Toyota (TASC) în Belgia.
  • 1998: Vânzările în Europa depășesc pragul de jumătate de milion.
  • 1999: Toyota Yaris a fost votată „Automobilul european al anului" 2000.
  • 1999: Înființarea Toyota Motor Manufacturing Poland pentru fabricarea transmisiilor.
În noul mileniu, tehnologia a realizat conexiunea permanentă a tuturor. Mesajele text, blogurile, Facebook și Twitter ne permit să împărtășim conversații, imagini și experiențe printr-o simplă apăsare a câtorva taste. Iar dacă preferați să ascultați în loc să vorbiți, acum puteți avea o întreagă bibliotecă de mii de piese muzicale într-un singur dispozitiv digital.

Revoluția hibridă

Acesta a fost începutul unei revoluții tehnologice și în industria automobilelor, deoarece am lansat primul nostru model hibrid în serie pe piața europeană. 

În 2000, la trei ani de la debutul său în Japonia, modelul Prius a ajuns în Europa sub forma unui sedan cu un aspect modest, dar dotat cu un sistem de propulsie inovator care combină atât un motor pe benzină convențional, cât și un motor electric. Spre deosebire de orice altă mașină de pe piață, Prius comuta automat între diferitele sale surse de energie sau le folosea în combinație pentru o performanță eficientă.

  • Astfel, Prius a devenit un hibrid „complet”, putând funcționa exclusiv cu motorul electric, având un consum zero de combustibil și emisii zero de gaze de eșapament.

    Această caracteristică a demonstrat că Prius rămâne fidel rădăcinilor latine ale numelui, fiind o mașină înaintea timpului său. Tehnologia hibridă a fost dezvoltată încă din 1960 înainte ca problemele ecologice să devină preocupări globale și înainte introducerii legislației privind diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

    Angajamentul față de mediul înconjurător și investițiile timpurii în cercetare și dezvoltare au format încrederea deplină a calității și performanței modelului Prius atunci când a fost adus pe piață. Prin asta, Prius a fost prima mașină din Europa vândută cu o garanție de cinci ani / 100.000 km.

  • Prius ajunge în Europa în 2000. 

Cu siguranță, acesta a fost doar începutul: prima generație Prius a prezentat oamenilor un concept nou de motorizare, fiind o alternativă de nișă față de modelele convenționale pe benzină și diesel cu care erau obișnuiți și încrezuți europenii. 

Înainte ca Prius să fie transformat în 2003, aproximativ 4.000 de unități au fost vândute. Odată cu lansarea celei de-a doua generații, modelul înnoit cu un stil mai contemporan de hatchback prezenta progrese semnificative. Economia de combustibil a crescut cu 15%, ajungând la 4,3 l / 100 km, pe când emisiile de CO2 au scăzut la 104 g / km. Tot odată, șoferii erau conștienți de valoarea reducerii amprentei de carbon și a energiei, iar legiuitorii de pe tot continentul au demarat sistemele de impozitare care favorizează vehiculele mai ecologice. 

Prius a fost modelul care a deschis calea vehiculelor hibride, succesorul său însă a sporit notorietatea și popularitatea acestei tehnologii. Cea de-a treia generație Prius, lansată în 2009, a sporit accesibilitatea publicului. Puterea vehiculului a crescut cu aproximativ o treime față de modelul din 2000, în timp ce consumul de combustibil a înregistrat o îmbunătățire semnificativă de 23%, iar nivelurile de CO2 au scăzut pentru prima dată sub pragul de referință de 100g / km.

Datele respective demonstrează atingerea obiectivului ecologic datorită modelului Prius evidențiat prin câteva trăsături: automobil ușor de condus, practic în utilizare și lider în eforturile de reducere a consumului de combustibil și a emisiilor de carbon. 

Pe parcursul acestui deceniu, Prius a schimbat peisajul auto și a pregătit clienții pentru alte modele din gama hibridă - Yaris și Auris - produse în Europa și marcate ca esență a activității. Prius a devenit o familie de modele de sine stătătoare, odată cu lansarea în 2012 a modelului Prius+, primul vehicul complet hibrid cu șapte locuri din lume și a modelului Prius Plug-in Hybrid. 

Automobilul Prius Plug-in Hybrid, în premieră mondială a fost un alt model inovator cu o puternică baterie litiu-ion reîncărcabilă printr-o simplă conexiune la o sursă de alimentare de la domiciliu, de la locul de muncă sau dintr-o parcare publică, fapt ce permite parcurgerea unor distanțe și viteze mai mari, folosind energia electrică cu emisii zero, în comparație cu Prius convențional. 

Europa a fost mediul cheie de testare pentru această tehnologie, cu un program public de leasing lansat în Franța în parteneriat cu firma producătoare de energie electrică EDF în 2007 - anul în care am atins cifra de un milion de vânzări a vehiculelor hibride la nivel mondial. Cunoștințele obținute în timpul acestui test și a altor teste din întreaga lume au remarcat cele mai bune performanțe ale noii mașini lansate pe piață. Ne-am asigurat că Prius Plug-in poate acoperi majoritatea călătoriilor urbane tipice din Europa doar cu energie electrică, fără emisii de gaze de eșapament dăunătoare și cu un consum zero de combustibil.

Prius a schimbat percepția oamenior în acceptarea și înțelegerea tehnologiei hibride. Astăzi, acesta reprezintă o alegere familiară și populară pentru un număr impresionant de persoane care apreciază calitatea lină, sofisticată și fiabilitatea durabilă a conduceriii, dar și randamentul eficient.

  • 2000: Deschiderea Centrului de Dezvoltare a Designului Toyota (ED2) în sudul Franței.
  • 2000: Premiul „Motorul anului" atât pentru Yaris, cât și pentru Prius, pentru al doilea an consecutiv.
  • 2001: Primul Yaris „produs în Europa" asamblat pe linia din Franța, la uzina Toyota din Valenciennes.
  • 2001: Inaugurarea unui nou centru pentru vehicule în Zeebrugge, Belgia.
  • 2002: Toyota înființează un holding în Europa: Toyota Motor Europe N.V./S.A.
  • 2003: Toyota Avensis, produsă în Marea Britanie și comercializată în Japonia.
  • 2005: Fabrica Toyota/PSA Peugeot Citroën (TPCA) din Republica Cehă  își începe producția.
  • 2005: Toyota deschide o nouă fabrică de motoare diesel și transmisii în Polonia (TMMP).
  • 2005: Toyota începe producția de noi motoare diesel la Toyota Motor Industries Poland (TMIP).
  • 2006: Numărul de mașini Yaris produse în Europa ajunge la un milion.
  • 2007: Toyota Motor Manufacturing Russia își începe activitatea.
  • 2007: Volumul vânzărilor mondiale de vehicule hibride Toyota depășește 1 milion de unități.
  • 2007: Volumul vânzărilor mondiale de vehicule hibride Toyota depășește 1 milion de unități.
  • 2008: Vânzările mondiale ale Prius depășesc un milion de unități, iar vânzările Europa ale Prius ajung la 100.000 de vehicule.
  • 2009: Toyota sărbătorește producția unui milion de vehicule în Turcia; începe producția noului Toyota Verso.
  • 2009: Toyota închiriază peste 150 de vehicule PHV experimentale în Europa.
Activitatea de pionierat a centrului de cercetare nucleară din Europa a dezvăluit secrete despre natura esențială a materiei, iar misiunile spațiale către Marte au relevat dovezi ale prezenței apei pe cel mai apropiat vecin planetar încât înțelegerea omului și a valorii sale în lume este atât de extinsă la momentul actual. Tehnologiile avansate au ieșit în mod constant din laboratoarele de cercetare și au ajuns în casele și locurile noastre de muncă, făcându-ne viața mai sigură, mai ușoară și mai satisfăcătoare.

Mirai și era hidrogenului

  • În industria automobilelor, progresul științific este evident în dezvoltarea prietenoasă a acestora cu mediul înconjurător. Sustenabilitatea și preocupările legate de mediu sunt prioritare pentru noi, de aceia îmbunătățim și adaptăm tehnologia hibridă pentru a atinge obiectivul unei mașine mai efective ecologic.

    În 2015, lansarea Mirai, primul vehicul Toyota cu pile de combustie produs în serie, a reprezentat un pas important al evoluției. Datorită respectului față de mediu, am cercetat progresul unei mașini cu emisii zero încă din anii 1990. Succesul tehnologiei hibride a permis aplicarea principiilor în explorarea potențialul hidrogenului ca sursă de energie curată și sustenabilă.

  • 2015: Europa salută noul Toyota Mirai, primul sedan cu pile de combustie produs în serie mondială.

Mirai utilizează energie electrică generată de o baterie de pile de combustie la bord care funcționează pe bază de hidrogen. Un aspect notabil este că singurul produs secundar rezultat din acest proces este apa.

Datorită programului nostru intensiv de dezvoltare, tehnologia a devenit compactă și ușoară, permițând modelului Mirai dimensiunile unui sedan convențional cu patru uși și un portbagaj generos. Practicitatea sa include o autonomie de aproximativ 500 km cu un rezervor plin și timp de realimentare la pompă redus de până la cinci minute, precum un vehicul pe benzină sau diesel.  

Conducătorii de Mirai și a altor vehicule cu pile de combustie au nevoie de locații accesibile pentru alimentarea cu hidrogen, în acest sens, apare necesitatea unei infrastructuri pentru distribuție și vânzarea combustibilului bazat pe hidrogen. Astfel, Mirai a fost lansat inițial pe piețele europene unde există investiții în furnizarea acestui tip de rețea - inclusiv în Regatul Unit, Germania, Belgia, Danemarca, Olanda, Norvegia și Suedia.

Colaborarea cu colegii din industria auto, cu întreprinderile din domeniul combustibililor și al energiei, cu guvernele și agențiile fortifică investițiile în infrastructurile de hidrogen pentru a rezista unui număr impunător de vehicule pe carosabil. 

Mirai se bucură de o atenție deosebită, mai ales din partea unor politicieni europeni de prim rang care sunt siguri de potențialul modelului pentru o eră a mobilității durabile, cu emisii zero. Toyota este de părerea că hidrogenul oferă oportunități mult mai mari, nu doar în transport, ci și în furnizarea de energie viabilă, mai curată și mai abundentă în viitor pentru societate.

  • 2012: Primul Prius Plug-in Hybrid de serie în Europa, livrat prințului Albert al II-lea de Monaco.
  • 2012: Motorsport GmbH (TMG) a stabilit un nou record electric pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife din Germania.
  • 2014: „Mobilitate armonioasă într-un oraș liber”, un nou tip de mobilitate urbană bazată pe vehicule electrice ultra-compacte conectate la transportul public se lansează în Grenoble, Franța.
  • 2015: Un șofer german devine posesorul cu numărul un milion printre clienții de hibrizi Toyota din Europa.
  • 2016: Toyota a produs 10 milioane de mașini în Europa.
  • 2016: Crossoverul Toyota C-HR cu design european este construit în Europa la Toyota Motor.

Cum va arăta viitorul?

Citește mai mult