1. Discover Toyota
  2. Gazoo racing
  3. Toyota GR Yaris
  4. Heritage
Vreau să văd...

Istoria GT-Four

GT-FOUR

Acest nume se asociază cu performanțele reale și cu anii 1980 și 1990 ca o suită de putere, încredere și precizie. La 20 de ani de la ulimul Celica GT-FOUR, moștenirea este transpusă în GR-FOUR - sistemul de tracțiune integrală al noului GR Yaris.

Succes pe orice suprafață

Apogeul Celica - celebtul GT-FOUR a fost creat pentru câștiguri în motorsport, nu doar pentru adrenalina pasionaților. Descoperă câteva dintre importantele momente ale palmaresului său.

CELICA ST165 GT-FOUR MAȘINĂ DE TRASEU

1986 - 1989

  • Motor 2.0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Putere 185 C. P.
  • Cuplu motor 249Nm
  • Greutate 1.480 kg

Bazat pe a IV-a generație a Celica liftback, ST165 GT-FOUR a fost echipat cu un sistem avansat de tracțiune integrală pe patru roți, beneficiind de un puternic motor de 2,0 litri din Japonia. Se diferenția ușor prin prizele de aerisire mărite ale barei de protecție față și prin decalcomanii proeminente. GT-FOUR era sprijinul în atacarea echipei Toyota Team Europe (TTE) la titlul WRC.

CELICA ST165 GT-FOUR MAȘINĂ DE CURSE

1988 – 1991

  • Debut în WRC 1988 Tour De Corse
  • Prima victorie în WRC 1989 Raliul Australiei
  • 13 victorii în WRC
  • Campionatul WRC 1990 Campionatul piloților WRC

ST165 Celica GT-FOUR nu a fost doar prima mașină de curse cu tracțiune integrală dezvoltat de Toyota, ci și primul vehicul al mărcii apt de Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), înregistrând performanțe. După debutul său în 1988 și prima sa victorie WRC în 1989, Carlos Sainz a țintit spre succesul Campionatului Piloților WRC în 1990 cu ST165 GT-FOUR.

CELICA ST185 GT-FOUR MAȘINĂ DE TRASEU

1989 – 1993

  • Motor 2.0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Putere 225 C. P.
  • Cuplu motor 304 Nm
  • Greutate 1.390 - 1.520 kg

ST185 GT-FOUR a fost dezvoltat pe baza celei de-a V-a generație a Celica liftback. Cunoscut ca GT-FOUR RC în Japonia și Carlos Sainz Limited Edition în Europa, această versiune se evidențiază prin gura de aerisire de pe capotă, barele de protecție ușoare și plăcuța numerotată. Pentru omologare, ST185 GT-FOUR a fost produs în doar 5.000 de exemplare, devenind extrem de căutate.

CELICA ST185 GT-FOUR MAȘINĂ DE TRASEU

1992 – 1994

  • Debutul în WRC Raliul Monte Carlo 1992
  • Prima victorie în WRC Raliul Safari 1992
  • 16 victorii în WRC
  • Campionatele WRC '92, '93, '94 Campionatul piloților și '93, '94 Campionatul producătorilor

Până în prezent, Celica ST185 GT-FOUR este remarcată ca cea mai de succes mașină de curse din istoria Toyota. În 3 ani de concurență a înregistrat 16 victorii în WRC, trei titluri WRC pentru piloți și două titluri WRC pentru producători. Recunoscut pentru simbolul emblematic Castrol albă, verde și roșie,  ST185 GT-FOUR a adus glorie campionilor WRC - Carlos Sainz, Juha Kankkunen și Didier Auriol.

CELICA ST205 GT-FOUR MAȘINĂ DE TRASEU

1994 – 1999

  • Motor 2.0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Putere 255 C. P.
  • Cuplu motor 304 Nm
  • Greutate 1.390 - 1.440 kg

Prin adaptarea „farurilor fixe” din generația a VI-a liftback, Celica ST205 a fost cel mai puternic GT-FOUR la momentul respectiv. Într-o serie limitată de 2.500 de mașini, modelul de omologare a fost conceput cu o capotă ușoară din aluminiu, sistem de frânare cu discuri „patru pistoane" și cu o putere adițională de 30 C.P. de la turbo și intercooler-ul optimizat cu scopul de a întregistra titluri noi WRC.

CELICA ST205 GT-FOUR MAȘINĂ DE RALIU

1994 – 1997

  • Debut în WRC Raliul GB 1994
  • Prima victorie în WRC 1995 Tour De Corse
  • 1 victorie în WRC
  • Campionatul WRC 0

Teoretic, ST205 GT-FOUR avea toate elementele necesare succesului: AND-ul câștigător, aerodinamica superioară și sistemul inovator de anti-relaxare. Chiar dacă Auriol a obținut victorie în Corsica și clasificări pe locurile doi, trei și patru în Noua Zeelandă, potențialul său nu a fost realizat pe deplin, astfel echipa s-a orientat spre noua Corolla în 1998.